Projectes

PROJECTES DEL CURS 2021-2022

DEL DEPARTAMENT DE SANITAT

EN COL.LABORACIÓ AMB

L'ONG FARMAMUNDI

 

Durant el curs passat es van dur a terme al nostre centre dues experiències d'aprenentatge-Servei i una experiència d'Aprenentatge per a l'acció dins del projecte de l'ONG Farmamundi “Maletí Pedagògic: La salut és a la teva mà-Fase III”.

Ha estat un procés enriquidor i una feina conjunta de professorat, alumnat i algunes entitats socials de l'entorn del nostre centre.

Aquestes metodologies innovadores, participatives i horitzontals han permès a l'alumnat participant treballar continguts com ara l'Agenda 2030, els drets humans i l'equitat de gènere, obtenint molts aprenentatges significatius i bones pràctiques.

Gràcies a l'alumnat per la il·lusió, la implicació i el temps dedicat a aquesta tasca.

Gràcies al personal tècnic de Farmamundi, especialment a Marcela Hincapié per guiar-nos i proporcionar-nos el material pedagògic complementari.

Gràcies a l'Ajuntament de Burjassot i al Patronat Francisco Esteve per obrir-nos les portes. I finalment, gràcies a la direcció de l'IES Federica Montseny pel suport i la confiança.

Et convidem a conèixer aquestes experiències del nostre centre a partir de la veu dels protagonistes, així com els materials produïts.

https://lasaludestaentumano.saludglocal.org/comunitat-valenciana/ies-federica-montseny-es/

Així mateix, pots descobrir i saber més sobre el projecte “Maletí Pedagògic: La salut és a la teva mà” de l'ONG Farmamundi a la nostra comunitat, a través d'aquest link: https://bit.ly/lasaludestaentumanoCV, o conèixer el seu treball complet visitant farmamundi.org 

 

Des de juliol fins a octubre de 2018, un grup de professores i professors de l'IES Federica Montseny ha participat en diferents mobilitats dintre del programa ERASMUS+ “Educació inclusiva i intercultural a través de les TIC” finançat per la Unió Europea.

El passat mes d'agost les professores Nuria Idáñez i Teresa Blay van realitzar una mobilitat de dues setmanes en Brighton. L'objectiu principal era millorar les competències lingüístiques en anglés i procurar una immersió total en la llengua i cultura angleses. A més a més, l'alumnat dels cursos d'anglés era de diferents nacionalitats la qual cosa va afavorir un ambient multicultural molt enriquidor. El curs, a més de contribuir a la millora de les diferents competències en llengua anglesa, va aportar noves metodologies i enfocaments que es poden adaptar a la pràctica docent.

Img1img2

També el passat més d'agost, els professors Joa Diez i Hector Gras van participar en una mobilitat de dues setmanes a Malta per a realitzar un curs d'inclusió i actualització de les noves tecnologies en l'aula. L'objectiu principal d'aquesta mobilitat era aprofundir de manera pràctica i aplicada en la utilització d'aquestes tecnologies com a mitjà per a millorar l'aprenentatge dels alumnes, i com utilitzar diferents eines digitals per a crear i difondre material didàctic. El curs va resultar molt interessant i va proporcionar multitud d'eines que faciliten no solament crear material per al treball en l'aula i fora d'ella, sinó que permet que els alumnes creuen el seu propi material.
D'altra banda, en tractar-se del Projecte Erasmus, es buscava establir contacte amb professors d'altres països, amb la finalitat de crear noves oportunitats de cooperació i aprenentatge. Així, el curs va permetre conèixer docents de països com França, Croàcia, Bulgària i Finlàndia.

 

img3img4

 

Finalment en setembre, Les professores Teresa Blay i Carmen Llopis, van realitzar un curs de formació de dues setmanes a Dublín. La finalitat ha sigut formar-se en l'ús de tablets i apps educatives que permeten aprofitar el potencial de les noves tecnologies per a implementar tàctiques d'aprenentatge efectiu en les aules. A més de conèixer noves eines, s'han realitzat contactes amb professorat de centres d'Alemanya, Itàlia i Bulgària que permetran l'establiment de llaços entre aquestes institucions, amb l'ànim d'afavorir la internacionalització i el coneixement d'altres realitats i països entre l'alumnat.

img5img6

 

A lo largo de la semana del 24 al 28 de septiembre de 2018, nuestro instituto ha sido entidad de acogida de una experiencia  Job-shadowing de un grupo de docentes italianos ,que han quedado plenamente satisfechos con las actividades realizadas, la atención recibida y nuestras instalaciones.
job-shadowing-2.jpg